A previous article on violinist.com talked about how to practice Mendelssohn's concerto.
It's just the presto method itself, so I'll organize my thoughts here.
Assuming that we have completed the introductory and beginner's skills and have acquired basic playing skills,
Scale and arpeggios
In the 1st, 3rd, 6th positions, Position is fixed
2 octaves
Scale and arpeggios of Domiso, Domira, Dofara
Especially focus on the 6th position
Etude
Schradieck fingering practice
3rd mov. of Summer
Etude Caprice No. 4
Paganini's Caprice No. 24
Bach Partitas and Sonatas
From Partita No. 3
Bourrée, Gigue, Prelude, Gavotte en Rondeau
From Sonata No. 3
Largo
From Partita No. 2
Giga, Ciaccona
Songs
La Cinquantaine
Gounod's Ave Maria
Canon
Salut d'Amour
Thais meditation song
Air on the G string
Csárdás
Zigeunerweisen
Concerto
Bach in E major 1st mov.
Spanish Symphonie 5th mov.
of course
Mendelssohn Concerto
I think people have different opinions, but in my opinion, it's best to practice so many times these etudes and songs very politely.
Continue
violinist.comの過去の記事で、メンデルスゾーンのコンチェルトの練習方法が話題になっていました。
まさしくそれはpresto methodそのものなので、私の考えを整理してここに書きます。
入門、初級は終えて、基本的な演奏技術は身についているとして
音階とアルペジオ
1st, 3rd, 6th ポジションで
2オクターブの
音階とドミソ、ドミラ、ドファラのアルペジオ
特に6thポジションを重点的に
エチュードは
シュラディエックの運指練習
夏の三楽章
エチュードカプリス4番
パガニーニのカプリス24番
バッハ無伴奏は
パルティータ3番から
ブーレ、ジーグ、プレリュード、カボット・エン・ロンド
ソナタ3番から
ラルゴ
パルティータ2番から
ジーガ、シャコンヌ
小品は
金婚式
グノーのアベマリア
カノン
愛の挨拶
タイスの瞑想曲
G線上のアリア
チャールダーシュ
チゴイネルワイゼン
コンチェルトは
バッハのホ長調一楽章
スペイン交響曲五楽章
もちろん
メンデルスゾーンのコンチェルト
人によって意見は様々かと思いますが、今の私の考えでは、これらのエチュードと曲を繰り返し、練習を積み重ねてゆくのが最善だと思います。
続く
It's just the presto method itself, so I'll organize my thoughts here.
Assuming that we have completed the introductory and beginner's skills and have acquired basic playing skills,
Scale and arpeggios
In the 1st, 3rd, 6th positions, Position is fixed
2 octaves
Scale and arpeggios of Domiso, Domira, Dofara
Especially focus on the 6th position
Etude
Schradieck fingering practice
3rd mov. of Summer
Etude Caprice No. 4
Paganini's Caprice No. 24
Bach Partitas and Sonatas
From Partita No. 3
Bourrée, Gigue, Prelude, Gavotte en Rondeau
From Sonata No. 3
Largo
From Partita No. 2
Giga, Ciaccona
Songs
La Cinquantaine
Gounod's Ave Maria
Canon
Salut d'Amour
Thais meditation song
Air on the G string
Csárdás
Zigeunerweisen
Concerto
Bach in E major 1st mov.
Spanish Symphonie 5th mov.
of course
Mendelssohn Concerto
I think people have different opinions, but in my opinion, it's best to practice so many times these etudes and songs very politely.
Continue
violinist.comの過去の記事で、メンデルスゾーンのコンチェルトの練習方法が話題になっていました。
まさしくそれはpresto methodそのものなので、私の考えを整理してここに書きます。
入門、初級は終えて、基本的な演奏技術は身についているとして
音階とアルペジオ
1st, 3rd, 6th ポジションで
2オクターブの
音階とドミソ、ドミラ、ドファラのアルペジオ
特に6thポジションを重点的に
エチュードは
シュラディエックの運指練習
夏の三楽章
エチュードカプリス4番
パガニーニのカプリス24番
バッハ無伴奏は
パルティータ3番から
ブーレ、ジーグ、プレリュード、カボット・エン・ロンド
ソナタ3番から
ラルゴ
パルティータ2番から
ジーガ、シャコンヌ
小品は
金婚式
グノーのアベマリア
カノン
愛の挨拶
タイスの瞑想曲
G線上のアリア
チャールダーシュ
チゴイネルワイゼン
コンチェルトは
バッハのホ長調一楽章
スペイン交響曲五楽章
もちろん
メンデルスゾーンのコンチェルト
人によって意見は様々かと思いますが、今の私の考えでは、これらのエチュードと曲を繰り返し、練習を積み重ねてゆくのが最善だと思います。
続く
コメント