I call my curriculum the presto method.

A few years ago, an exceptional person came to my classroom and finish concertos Vivaldi's A minor, G minor and 1st mov. of Bach's Doppel Concerto, only ten months after playing the violin for the first time.

I was forced to prepare a curriculum suitable for this student's progress speed, so I devised the presto method.

I thought that a student who could reach the intermediate level in 10 months would be able to play the Mendelssohn concerto in 3 years, so I thought of a curriculum that would allow her to improve in the shortest possible time.

Unfortunately, she isn't there now, but I and the other students are practicing with this curriculum.

The etudes and songs I wrote in yesterday's post are the core of the presto method.

 Continue



私は私のカリキュラムをpresto methodと呼んでいます。

数年前、バイオリンを初めて弾いてから十ヶ月でビバルディのイ短調、ト短調、バッハのドッペルコンチェルトの一楽章を仕上げてしまう、破格の人が私の教室に来ました。

この生徒さんの上達スピードにふさわしいカリキュラムを用意する必要に迫られ、私はpresto method を考案しました。

10ヶ月で中級まで進む生徒なら3年でメンデルスゾーンのコンチェルトを弾きこなすのではないかと思い、最短で上達できるカリキュラムを考えたのです。

残念ながら、今は彼女はいないのですが、私と他の生徒さん達がこのカリキュラムで練習に励んでいます。

昨日の投稿に書いたエチュードや楽曲がpresto methodの核心部分です。

続く